PL
W jaki sposób przebiega rejestracja w CityBee? Aby rozpocząć przygodę z CityBee, pobierz aplikację CityBee PL na telefon z systemem Android lub iOS. Nie mogę zalogować się do swojego konta. Co mam zrobić, kiedy nie pamiętam hasła lub loginu? Możesz zrestartować dostęp do konta w panelu logowania, klikając „Przypomnij hasło”. Czy muszę podać dane swojej karty płatniczej/kredytowej w trakcie rejestracji? Miej to z głowy. Możesz to zrobić później, ale bez wprowadzenia danych Twojej karty nie będziesz mógł dokonać rezerwacji i wypożyczyć samochodu. Jakie karty są akceptowalne podczas rejestracji? Akceptujemy wszystkie karty z logo Visa, Mastercard i American Express. Możesz dodać więcej niż jedną kartę jako źródło płatności. Pamiętaj, żeby odblokować transakcje internetowe kartą. Czy mogę zarejestrować się w CityBee, ale podpiąć kartę innej osoby? Nie. Karta musi należeć do tej samej osoby co konto CityBee. Jakie dokumenty potrzebne są do dokonania rejestracji? Przygotuj swoje prawo jazdy kategorii B. To nam wystarczy. W jaki sposób mogę zarezerwować samochód? Aby dokonać rezerwacji samochodu, uruchom naszą aplikację i wyszukaj najbliższy samochód za pomocą mapy lub listy aut w okolicy. Kliknij w ikonkę, a zobaczysz dokładną lokalizację samochodu i W jaki sposób otworzę drzwi w samochodzie? Po dotarciu do samochodu uruchom aplikację i w zakładce „Rezerwacja” kliknij „Otwórz”. Drzwi zostaną otwarte automatycznie. Możesz wsiąść do auta. Jaka długo ważna jest rezerwacja pojazdu? Bezpłatna rezerwacja jest aktywna 15 minut. Po upływie kwadransa rezerwacja zostaje anulowana automatycznie. Możesz też uruchomić opcję „przedłużenia rezerwacji” nawet do 2 godzin, ale w taki Czy mogę anulować rezerwację? Jeżeli tak, to czy będzie mnie to coś kosztować? Tak. Możesz ją anulować w ciągu 15 minut, nie ponosząc żadnych kosztów. Jeśli się rozmyślisz, po prostu kliknij „Anuluj”, a następnie zatwierdź rezygnację z pojazdu. Gdzie mogę zakończyć wynajem i zaparkować auto? Czy jest możliwość parkowania w dowolnym miejscu, czy są do tego przeznaczone strefy? Strefy, w których możesz zostawić samochód CityBee są zaznaczone na mapie w aplikacji. Zakończenie wynajmu poza tymi strefami jest niemożliwe. Wynajem będzie kontynuowany do momentu zaparkowa Czy samochodem mogę przejechać z miasta do miasta? Tak. Możesz wyruszyć do innego miasta, ale wynajem będziesz mógł zakończyć tylko w tych miastach, w którym jest dostępna usługa CityBee. Czy mogę zakończyć wynajem w drugim mieście? Tak, ale musi to być miasto, w którym dostępna jest usługa CityBee. Listę miast ze strefami CityBee znajdziesz na mapie w aplikacji. W jaki sposób naliczane są opłaty w CityBee? Opłata zaczyna być naliczana w momencie odblokowania drzwi samochodu za pomocą aplikacji. Przez pierwsze 50 km użytkowania samochodu płacisz tylko za czas użytkowania, nie płacisz za przejech W jaki sposób pobrana zostanie opłata za korzystanie z CityBee? Aby rozpocząć wynajem, musisz wprowadzić dane Twojej karty płatniczej do konta CityBee. Możesz wprowadzić dane więcej niż jednej karty i przed wynajmem wybrać tę, którą chcesz zapłacić. Stat Jaki jest koszt korzystania z CityBee? Całkiem niewielki i wynosi 0,99 zł za minutę, 49 zł za godzinę, 219 zł za dzień lub 1299 zł za tydzień oraz 0,65 zł za każdy kilometr powyżej 50 km dziennie. Pełny cennik i wszystkie stawki z Czy płacę za paliwo w trakcie korzystania z CityBee? Nie. Płacisz tylko za czas użytkowania samochodu i ewentualnie dodatkowe kilometry, jeśli danego dnia pokonasz ich więcej niż 50. Jeśli w trakcie wynajmu zacznie brakować Ci paliwa (taka czer Czy płacę również za wynajem kiedy auto stoi, ale nie zakończyłem rezerwacji? Tak. Opłaty są naliczane do momentu zakończenia rezerwacji niezależnie od tego, czy auto jest w ruchu, czy jest zaparkowane. Co mam zrobić jeśli zabraknie mi paliwa? Czy dostanę zwrot kosztów? Jeśli kończy Ci się paliwo, jedź na najbliższą stację sieci ORLEN lub BLISKA. Zatankuj do pełna i zapłać bezgotówkowo kartą paliwową, którą znajdziesz za osłoną przeciwsłoneczną nad kierownic Ile muszę mieć lat, żeby korzystać z usługi? Użytkownicy muszą mieć ukończone 18 lat. Nie zapomnij o aktualnym prawie jazdy kategorii B. Czy usługa jest dostępna całą dobę? Nasza usługa jest dostępna przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, a czasami nawet 366 dni. Czy auta dostawcze CityBee dostępne są dla wszystkich, czy tylko dla osób prowadzących własną działalność? Nasze samochody są dostępne dla wszystkich. No prawie. Musisz mieć aktualne prawo jazdy kategorii B i skończone 18 lat. Jakie wymiary ma przestrzeń ładunkowa? Co się tam zmieści? Nasz dostawczaki pomieszczą nawet największe i najdłuższe pakunki, np. 90 kartonów o wymiarach 56x33x41 cm lub blat kuchenny o długości 3,5 metra. Czy są ograniczenia dot. wagi ładunku? Tak. Dla fiata Ducato maksymalna waga całego ładunku to 1450 kg, a w przypadku volkswagena Craftera to 1276 kg. Nasze samochody naprawdę dużo udźwigną, ale mają swoje ograniczenia. Czy w samochodzie znajdują się pasy transportowe do zabezpieczenia ładunku? Tak. Jeśli planujesz transport większego ładunku, który wymaga unieruchomienia, skorzystaj z tych znajdujących się w naszym samochodzie. Jeśli ładunek tego wymaga, nie lekceważ zabezpieczenia Jakie muszę mieć uprawnienia do kierowania samochodem? Do prowadzenia samochodu dostawczego CityBee wystarczy prawo jazdy kategorii B. Pamiętaj jednak, że nasze pojazdy są dużo większe niż osobówki. Mamy duże samochody na duże potrzeby. Jeśli nig Czy kierowcą może być inna osoba? Nie. Kierowcą musi być właściciel konta CityBee, przez które dokonano rezerwacji i wynajmu samochodu. Ile miejsc ma samochód? Ile osób mogę zabrać? Samochód ma trzy miejsca w kabinie pasażerskiej (kierowca plus dwie osoby). Pamiętaj, że przewożenie osób w części ładunkowej jest niedozwolone. Jaką wysokość ma samochód? Czy wjadę nim na parking podziemny? Może być trudno. Za każdym razem sprawdź dopuszczalną wysokość. Pamiętaj, że samochody dostawcze CityBee są większe i wyższe niż samochody osobowe. Gdzie znajdę kluczyk do samochodu? Kluczyki do samochodu znajdziesz na półce, która znajduje się poniżej radia i dźwigni zmiany biegów. Kluczyk powinien znajdować się pomiędzy uchwytami na kubki. Jeśli go tam nie ma, sprawdź w Gdzie znajduje się dowód rejestracyjny i polisa OC? Dowód rejestracyjny oraz polisa OC znajdują się w schowku samochodu od strony pasażera. Czy aplikacja jest dostępna na każdy rodzaj smartfona i system operacyjny? Np. Windows Phone? Nasza aplikacja jest dostępna na urządzenia z systemem operacyjnym Android w minimalnej wersji 4.4 oraz iOS w minimalnej wersji 9.3. Czy samochodem CityBee mogę wyjechać poza granice Polski? Tak, ale przed rozpoczęciem podróży poza granice Polski musisz do nas zadzwonić i z wyprzedzeniem poinformować nas, do którego kraju się wybierasz i jak długo planujesz podróżować naszym samo Nie mogę zakończyć wynajmu. Co jest przyczyną? Sprawdź, czy jesteś w strefie CityBee. Pamiętaj, że wynajem możesz zakończyć tylko w jednej ze stref CityBee. Jeśli jesteś w strefie, sprawdź, czy wszystkie drzwi są zamknięte. Przed zakończe Co się stanie jeżeli zgubię dokumenty auta? Niezwłocznie poinformuj nas o tym, dzwoniąc na infolinię dostępną pod numerem +48 732 08 32 32. Czy samochody CityBee są ubezpieczone? Wszystkie samochody CityBee są ubezpieczone. Odpowiedzialność kierowcy to maksymalnie 1000 zł jeśli uszkodzenie nastąpiło z jego winy. Szczegółowe informacje dot. ubezpieczenia i Twojej odpow Co mam zrobić jeżeli samochód został uszkodzony? Jeśli uszkodziłeś samochód, skontaktuj się niezwłocznie z naszą infolinią +48 732 08 32 32 i opisz co się stało. Powiemy Ci co robić dalej. Spowodowałem wypadek. Co mam zrobić i jakie koszty mnie czekają? Zdarza się najlepszym. Jeśli spowodowałeś wypadek, zabezpiecz miejsce zdarzenia i skontaktuj się niezwłocznie z naszą infolinią +48 732 08 32 32, gdzie otrzymasz instrukcję co robić. Zaważyłem uszkodzenia pojazdu/brak w wyposażeniu pojazdu. Co mam zrobić? Jeśli zauważysz jakieś uszkodzenie, zrób mu zdjęcie i wyślij na info@citybee.pl, zgłoś nam to telefonicznie pod numerem +48 732 08 32 32. Jeśli brakuje elementów stałego wyposażenia, daj nam Prowadzę własną działalność. W jaki sposób mogę otrzymać fakturę? Jeżeli chciałbyś otrzymywać fakturę na dane Twojej firmy napisz do nas wiadomość na info@citybee.pl i podaj nazwę firmy, adres oraz numer NIP. Przypiszemy te dane do Twojego konta w aplikacji Co zrobić jeśli w strefie nie ma wolnego miejsca parkingowego? Możesz poczekać aż zwolni się miejsce w strefie lub pojechać do innej strefy w pobliżu. Zostawiłem „coś” w aucie. Jak mogę to odzyskać? Jeśli jesteś w pobliżu strefy, a samochód nie został wynajęty przez inną osobę, wynajmij go ponownie na chwilę i odzyskaj swoją zgubę. Jeśli nie masz dostępu do samochodu, skontaktuj się z na Czy mogę przewozić żywe zwierzęta? Tak, ale tylko zwierzęta domowe umieszczone w specjalnych transporterach, bezpiecznie ułożone na miejscu pasażera i przypięte pasami. Czy w samochodzie znajduje się ładowarka do telefonu i statyw na telefon? Oczywiście, w końcu stawiamy na mobilność i nowe technologie. W naszych samochodach znajdziesz ładowarkę do telefonu i statyw na telefon. Daj nam znać jeśli brakuje jednego z tych elementów. Czy są jakieś dodatkowe opłaty? W CityBee nie pobieramy opłaty przy rejestracji ani opłaty członkowskiej. Płacisz tylko za czas używania auta i ewentualnie, za przejechane kilometry.
Brak wyszukań. Spróbuj raz jeszcze.
W serwisie Citybee.pl korzystamy z plików cookies, co pozwala na lepsze świadczenie usług. Korzystając z serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki, zgadzasz się na ich zapis i wykorzystanie.
Zrozumiałem

Regulamin

WARUNKI WYNAJMU POJAZDÓW I ŚWIADCZENIA USŁUG


I. ZAPISY OGÓLNE


1.1. Niniejsze warunki wynajmu pojazdów i świadczenia usług (dalej zwane “Warunkami”) przez CityBee Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (00-645), ul. Waryńskiego 3A, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000739033, NIP: 7831782078, REGON: 380670743, o kapitale zakładowym PLN 5.000 (dalej zwaną “Spółką”), regulują procedurę rejestracji Użytkownika w aplikacji mobilnej Spółki, zasady wykorzystania danych osobowych Użytkowników, korzystania z pojazdów silnikowych, warunki obsługi pojazdów oraz odpowiedzialność i procedurę rozliczeń.

1.2. Przed rozpoczęciem korzystania z usług świadczonych przez Spółkę, Użytkownik będzie zobowiązany do:

1.2.1. dokładnego przeczytania i odpowiedzialnego zapoznania się z niniejszymi Warunkami, Cennikiem oraz Warunkami ubezpieczenia i wybrania przycisku “Akceptuję” w polu rejestracji przy użyciu aplikacji mobilnej Spółki. Wybierając przycisk “Akceptuję”, Użytkownik potwierdza, że wszystkie przekazane mu informacje są jasne i zrozumiałe, i że akceptuje te Warunki, Cennik oraz Warunki ubezpieczenia; oraz

1.2.2. przekazania takich informacji i dokumentów, o jakie na podstawie uzasadnionych przesłanek zwróci się Spółka na podstawie niniejszych Warunków w chwili rejestracji w aplikacji mobilnej Spółki.

1.3. Jeżeli Użytkownikowi nasuną się jakiekolwiek pytania w związku z interpretacją lub stosowaniem Warunków, Użytkownik będzie uprawniony do kontaktu z przedstawicielami Spółki przy użyciu następujących danych kontaktowych: numer telefonu +48 732 083 232, e-mail info@citybee.pl.

1.4. Użytkownikiem może być osoba, która:

a) ukończyła 18 rok życia,

b) posiada ważne prawo jazdy,

c) posiada kartę kredytową lub debetową: Visa albo Mastercard akceptowaną przez operatora systemu płatności.

1.5. Spółkę i Użytkownika, który spełnia wymagania wskazane w powyższych punktach 1.2 i 1.4 oraz nabył prawo do korzystania z usług świadczonych przez Spółkę, łączyć będzie stosunek cywilnoprawny w związku z wynajmem pojazdów przez Spółkę i świadczonymi przez nią usługami na zasadach określonych w niniejszych Warunkach.


II. DEFINICJE STOSOWANE W WARUNKACH


2.1. “Użytkownik” oznacza klienta Spółki (osobę fizyczną), który zaakceptuje niniejsze Warunki i będzie na ich podstawie korzystać z Pojazdów.

2.2. “Pojazd” oznacza pojazd silnikowy o masie do 3,5 tony, przekazany przez Spółkę Użytkownikowi do używania na podstawie procedury opisanej w niniejszych Warunkach.

2.3. “Okres użytkowania pojazdu” oznacza okres czasu od chwili odblokowania Pojazdu poprzez System pojazdu do chwili dostarczenia Pojazdu na Parking, na który Pojazd ma zostać zwrócony i zablokowania Pojazdu poprzez System pojazdu.

2.4. “Usługi” oznacza usługi wynajmu Pojazdów świadczone przez Spółkę oraz usługi utrzymania Pojazdów (remonty i naprawy bieżące, wsparcie techniczne), w tym wszelkie materiały i paliwa niezbędne do korzystania z Pojazdu, a także obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu użytkowania pojazdów oraz kompleksowe ubezpieczenie pojazdów (CASCO) określone w niniejszych Warunkach.

2.5. “Strona internetowa” oznacza stronę internetową Spółki www.citybee.pl.

2.6. “Aplikacja mobilna” oznacza oprogramowanie użytkowe przeznaczone na smartfony, tablety i inne urządzenia mobilne, za pomocą których dokonywana jest rezerwacja Pojazdów, ich odblokowanie, blokowanie lub inne czynności umożliwiane przez oprogramowanie. Aplikacja mobilna przeznaczona jest na urządzenia z systemami Android oraz iOS i dostępna jest do pobrania z Google Play (dla systemu Android) oraz App Store (dla systemu iOS). Korzystanie z Aplikacji mobilnej wymaga połączenia z Internetem, aktywacji usług lokalizacji oraz Bluetooth.

2.7. “System elektroniczny” oznacza system rezerwacji Pojazdów w Aplikacji mobilnej.

2.8. “System pojazdu” oznacza system elektroniczny zainstalowany w Pojeździe, rejestrujący jego pozycję, przejechaną odległość, czas korzystania z Pojazdu, wykorzystanie Karty paliwowej oraz inne dane dotyczące Pojazdu i jego wykorzystania oraz transmitujący te dane do Spółki.

2.9. “Cennik” oznacza ceny wynajmu Pojazdów oraz usług i inne stawki opłat opublikowane na Stronie internetowej.

2.10. “Karta paliwowa” oznacza kartę paliwową w każdym Pojeździe silnikowym, stanowiącą własność Spółki i przeznaczoną do wnoszenia opłat za paliwo na stacji obsługi wskazanej przez Spółkę.

2.11. “Parking” oznacza parking Pojazdów, z którego Użytkownik będzie odbierać Pojazd lub na który będzie go odstawiać. Parking, z którego pobierany jest Pojazd oraz Parking, na który będzie go odstawiać nie muszą być tożsame. Niektóre modele Pojazdów, wskazane na Stronie internetowej oraz w Aplikacji mobilnej, muszą zostać odstawione na ten sam Parking, z którego taki Pojazd został pobrany przez Użytkownika. Lista Parkingów zostanie udostępniona w Systemie elektronicznym.

2.12. “Warunki ubezpieczenia” oznacza warunki ubezpieczenia regulujące obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu użytkowania pojazdów (OC) oraz kompleksowe ubezpieczenie pojazdów (AC), dostępne na Stronie internetowej.

2.13. O ile w Warunkach nie wskazano odmiennie, terminy pisane w liczbie mnogiej obejmują również sytuacje odnoszące się do liczby pojedynczej.


III. REJESTRACJA UŻYTKOWNIKA W APLIKACJI MOBILNEJ


3.1. Użytkownik będzie uprawniony do korzystania z Usług świadczonych przez Spółkę jedynie po rejestracji w Aplikacji mobilnej i przekazaniu wszystkich informacji i dokumentów żądanych przez Spółkę zgodnie z procedurą opisaną w niniejszych Warunkach.

3.2. Użytkownik będzie uprawniony do rejestracji w Aplikacji mobilnej przy użyciu elektronicznych środków komunikacji po zapoznaniu się z Warunkami dostępnymi w Aplikacji mobilnej, Cennikiem oraz Warunkami ubezpieczenia zamieszczonymi na Stronie internetowej oraz po wprowadzeniu swoich danych osobowych i wypełnieniu pól innymi żądanymi przez Spółkę informacjami.

3.3. Każdy Użytkownik może posiadać wyłącznie jedno aktywne konto w Aplikacji Mobilnej.

3.4. Podczas rejestracji w Aplikacji mobilnej, Użytkownik wskaże swój adres email, który stanowić będzie identyfikator Użytkownika, oraz stworzy hasło, z którego korzystać będzie podczas późniejszych logowań do Systemu elektronicznego.

3.5. Użytkownik zamierzający korzystać z Pojazdów musi posiadać ważne prawo jazdy i potwierdzić jego ważność zgodnie z procedurą określoną w Aplikacji mobilnej, tj. podczas rejestracji musi przesłać zdjęcia twarzy oraz prawa jazdy, po otrzymaniu których Spółka dokona identyfikacji Użytkownika i potwierdzi ważność dokumentu poświadczającego jego uprawnienia do kierowania Pojazdami.

3.6. Jeżeli Użytkownik nie wprowadzi swoich danych osobowych, wskaże dane niepoprawne, niekompletne lub wprowadzające w błąd, rejestracja Użytkownika uznawana będzie za nieskuteczną. Użytkownik będzie zobowiązany do zwolnienia Spółki od odpowiedzialności z tytułu wszelkich szkód poniesionych wskutek podania przez Użytkownika niekompletnych lub niezgodnych z prawdą informacji. W przypadku stwierdzenia przez Spółkę niezgodności danych osobowych Użytkownika, Spółka może zawiesić świadczenie Usług do czasu pozytywnej weryfikacji tożsamości Użytkownika i jego uprawnień do kierowania Pojazdami.

3.7. Po zapoznaniu się przez Użytkownika z Warunkami, Cennikiem oraz Warunkami ubezpieczenia, przekazaniu żądanych informacji i dokumentów oraz przeprowadzeniu przez Spółkę czynności niezbędnych do identyfikacji Użytkownika i weryfikacji podanych przez niego informacji, Spółka zobowiązuje się do udzielenia Użytkownikowi prawa do tymczasowego używania Pojazdów i ich obsługi w ramach świadczenia Usług, zaś Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Pojazdów zgodnie z zasadami określonymi w niniejszych Warunkach oraz do uiszczenia opłaty za otrzymane Usługi.

3.8. Po udanym utworzeniu osobistego konta, tj. rejestracji w Aplikacji mobilnej, Użytkownik otrzyma dane logowania do Systemu elektronicznego, przy użyciu którego Użytkownik może wykonywać czynności związane z rezerwacją Pojazdów. Dane logowania do Systemu elektronicznego są przeznaczone do wiadomości wyłącznie konkretnej osoby fizycznej, dlatego też dane te muszą być chronione, a Użytkownik nie może ich nikomu udostępniać.

3.9. Użytkownik zobowiązuje się chronić otrzymane dane logowania do Systemu elektronicznego i niezwłocznie powiadomić Spółkę dzwoniąc na ogólny numer infolinii w przypadku utracenia danych lub uzyskania do nich dostępu przez osoby trzecie.

3.10. Po otrzymaniu zawiadomienia o utracie danych logowania Użytkownika do Systemu elektronicznego lub uzyskaniu do nich dostępu przez osoby trzecie, Spółka zobowiązuje się do zablokowania logowania do osobistego konta Użytkownika niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w ciągu 8 godzin roboczych od otrzymania zawiadomienia.

3.11. Zarówno Spółka, jak i Użytkownik zobowiązują się do informowania się nawzajem o wszelkich zmianach w ich danych (imię, nazwisko/nazwa, adres, numer rejestracyjny itp.) w terminie nie później niż 5 dni kalendarzowych od dnia zaistnienia zmiany.

3.12. Szkody poniesione przez Spółkę po dacie dokonania przez Użytkownika zawiadomienia wskazanego w punkcie 3.9. niniejszych Warunków będą pokrywane przez Spółkę, chyba że szkody poniesione zostaną w wyniku nieuczciwych działań Użytkownika. Jeżeli szkody zostaną poniesione w wyniku utraty danych logowania Użytkownika lub ich wykorzystania przez osoby trzecie (w przypadku gdy Użytkownik ponosi odpowiedzialność za utratę danych logowania lub wejście przez osoby trzecie w ich posiadanie) przed dokonaniem zawiadomienia wskazanego w punkcie 3.9. Warunków, szkody takie będą obciążać Użytkownika. Postanowienie zdania poprzedzającego nie znajduje zastosowania w sytuacjach, w których szkody poniesione zostaną wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania usług przez Spółkę, w szczególności wskutek awarii Aplikacji mobilnej.

3.13. Użytkownik zobowiązuje się zapewnić, że podczas użytkowania sprzętu komputerowego, oprogramowania lub innego sprzętu stosowanego do rejestracji lub logowania Użytkownika w Systemie elektronicznym korzystać będzie z wszelkich uzasadnionych środków bezpieczeństwa, w tym programów antywirusowych. Użytkownik będzie odpowiedzialny za wszelkie skutki spowodowane nieodpowiednim zabezpieczeniem urządzeń Użytkownika lub innych używanych przez niego systemów. Dla uniknięcia wątpliwości, Użytkownik nie będzie ponosił odpowiedzialności za szkody spowodowane awarią Systemu elektronicznego lub Aplikacji mobilnej. W przypadku naruszenia bezpieczeństwa oprogramowania i danych niezbędnych do korzystania z Systemu elektronicznego, Spółka wyda nowe hasło na wniosek Użytkownika.

3.14. Użytkownikowi zabrania się dostarczania treści o charakterze bezprawnym przy użyciu Aplikacji mobilnej, Strony internetowej, poczty elektronicznej lub infolinii, stosownie do przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2017 r., poz. 1219, z późn. zm.).

3.15. Użytkownik może w dowolnym czasie zrezygnować z korzystania z Usług świadczonych przez Spółkę, przesyłając Spółce odpowiednie zawiadomienie drogą mailową, z zastrzeżeniem, że Pojazd musi zostać odstawiony na Parking i zablokowany, a wszelkie należne opłaty określone w niniejszych Warunkach i Cenniku muszą zostać uregulowane przez Użytkownika.


IV. ZAPISY DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH


4.1. Administratorem danych osobowych Użytkowników (Administrator) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04) (RODO) jest Spółka.

4.2. W przypadku jakichkolwiek pytań lub skarg dotyczących przetwarzania danych osobowych, Użytkownik może zwrócić się do Inspektora Ochrony Danych Spółki pocztą elektroniczną info@citybee.pl.

4.3. W celu ochrony danych osobowych naszych Użytkowników Spółka wdrożyła środki techniczne i organizacyjne, które gwarantują ochronę przetwarzanych danych zgodnie z wymogami określonymi w prawie Unii Europejskiej i aktach prawnych Rzeczypospolitej Polskiej.

4.4. Kategorie danych osobowych i podstawa prawna do ich przetwarzania:

4.4.1. imię, nazwisko, osobisty numer identyfikacyjny, adres, dane kontaktowe, dane dotyczące prawa jazdy, dane karty płatniczej / kredytowej – te dane są niezbędne do zawarcia lub wykonania Umowy z Użytkownikiem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

4.4.2. kopia prawa jazdy, wizerunek, przetwarzamy w celu jednoznacznej identyfikacji Użytkowników i weryfikacji przysługujących im uprawnień do prowadzenia pojazdów (art. 9 ust. 2 lit. f RODO),

4.4.3. dane dotyczące płatności przetwarzamy w celu podejmowania środków kontroli nadużyć finansowych, wykonywania obowiązków prawnych spoczywających na Spółce na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów podatkowych i rachunkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),

4.4.4. dane dotyczące naruszeń prawa, w tym wypadków podczas użytkowania pojazdów, kradzieży, uszkodzeń, naruszeń przepisów o ruchu drogowym, innych wykroczeń mogą być przetwarzane w celu ujawnienia informacji organom ścigania na ich żądanie (art. 10 RODO);

4.4.5. dane dotyczące korzystania z Usługi, w tym dane z GPS (lokalizacja) przetwarzane są w celu wykonania umowy, w szczególności dostarczenia informacji o tym, gdzie znajdują się dostępne pojazdy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

4.4.6. adres e-mail, numer telefonu mogą być przetwarzane w związku z: przesyłaniem Użytkownikom wiadomości z instrukcjami, informowaniem o nowych funkcjonalnościach Aplikacji Mobilnej oraz w związku z prowadzonym przez Spółkę marketingiem bezpośrednim (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

4.4.7. dane o Użytkowaniu generowane w związku z korzystaniem z aplikacji (częstotliwość logowania w aplikacji, lokalizacja logowania, adres IP) są przetwarzane w celach analitycznych i statystycznych, badania satysfakcji Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

4.4.8. dane dotyczące lokalizacji Użytkownika pochodzące z jego urządzenia mobilnego, w sytuacji gdy Użytkownik nie korzysta z aplikacji przetwarzane są w celu optymizacji oraz podnoszenia poziomu świadczonych usług (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);

4.5. Dane Użytkownika nie są przez Spółkę przetwarzane w sposób zautomatyzowany, o którym mowa w art. 22 RODO, w tym nie podlegają profilowaniu.

4.6. Dane będą przekazywane stronom trzecim, jeżeli obowiązujące przepisy prawa tego wymagają lub w celu realizacji Usługi. Przekazujemy dane następującym kategoriom odbiorców:

4.6.1. pracownikom Spółki odpowiedzialnym za obsługę klienta, księgowość, utrzymanie pojazdu (w razie wypadku drogowego) oraz marketing i utrzymywanie kontaktu z Użytkownikiem,

4.6.2. osobom trzecim świadczącym usługi na rzecz Spółki, w tym firmom marketingowym, dostawcom usług informatycznych, audytorom, księgowości, obsłudze prawnej, spółkom windykacyjnym i innym osobom w zakresie niezbędnym do celów wzajemnych umów zawieranych między stronami trzecimi a Spółką).

Jeżeli korzystamy z podwykonawców w celu świadczenia naszych usług, podejmiemy odpowiednie prawne środki ostrożności, a także odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia ochrony danych osobowych zgodnie z odpowiednimi przepisami.

4.7. Dane przechowywane przez nas zostaną usunięte, gdy tylko przestaną być potrzebne do zamierzonego celu i w tym do czasu przedawnienia roszczeń, które mogłyby powstać w związku z wykonywaniem Usługi. Dane Użytkowników są przechowywane przez 3 miesiące, jeśli odmówiono świadczenia usługi.

4.8. Użytkownikom przysługują, w stosownym przypadku, określonym w szczególności przez przepisy Art. 15-22 RODO:

4.8.1. prawo do żądania od Administratora dostępu do danych,

4.8.2. prawo do poprawiania lub usuwania danych osobowych,

4.8.3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych w odniesieniu do osoby, której dane dotyczą,

4.8.4. prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych,

4.8.5. prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego;

4.8.6. jeżeli przetwarzanie opiera się na art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a), prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

4.9. Użytkownicy mogą wykonywać przysługujące im prawa poprzez złożenie stosownego żądania na adres email: info@citybee.pl lub pisemnie na adres Administratora.

4.10. Treść zawarta w rozdziale IV jest informacją, o której mowa w art. 13 RODO, nie stanowi treści umowy łączącej Użytkownika i Spółkę. Zmiana treści rozdziału IV nie stanowi zmiany umowy, wymaga jedynie poinformowania Użytkowników o zmianie.

4.11. Polityka Prywatności jest dostępna na stronie www.citybee.pl



V. WARUNKI UŻYTKOWANIA POJAZDÓW I ODPOWIEDZIALNOŚĆ


5.1. Spółka zobowiązuje się zapewnić, że Pojazd będzie znajdować się w dobrym stanie technicznym i będzie zdatny do użytku.

5.2. Spółka przekaże Pojazd Użytkownikowi w stanie odpowiednim dla celów transportu i przewozu towarów oraz pasażerów.

5.3. Użytkownik zobowiązuje się użytkować Pojazd z należytą starannością i korzystać z niego wyłącznie w sposób zgodny z przeznaczeniem.

5.4. Użytkownik zobowiązuje się stosować do wymogów związanych z użytkowaniem Pojazdu określonych przez producenta Pojazdu zawartych w instrukcjach producenta i przechowywanych w Pojeździe, a także do instrukcji Spółki, Warunków ubezpieczenia, zaleceń zawartych w rozdziałach VI-VII niniejszych Warunków i przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1260, z późn. zm.) oraz innych powszechnie obowiązujących aktów prawnych. Użytkownik zobowiązuje się ponadto do stosowania się do wymogów dotyczących użytkowania Pojazdu, które nie zostały wskazane w niniejszych Warunkach, ale które uznawane są za typowe wymagania dotyczące użytkowania tego rodzaju mienia.

5.5. Użytkownik zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Spółki – w każdym przypadku, oraz odpowiednich służb (np. policji, straży pożarnej) - w przypadku wystąpienia takiej konieczności (np. w razie wypadku komunikacyjnego lub podejrzenia popełnienia przestępstwa), jeżeli Pojazd zostanie zniszczony, uszkodzony, ulegnie awarii lub z innego powodu stanie się niezdatny do użytku, a także o okolicznościach uniemożliwiających obsługę i użytkowanie Pojazdu.

5.6. Użytkownik nie jest uprawniony do podnajmu Pojazdu, dokonywania cesji swoich praw i obowiązków wynikających z niniejszych Warunków lub przekazywania Pojazdu innej osobie ani umożliwiania innej osobie korzystania z Pojazdu bez pisemnej zgody Spółki. Zakaz użytkowania Pojazdu przez inne osoby nie dotyczy przewozu pasażerów przez Użytkownika, z zastrzeżeniem, że pasażerom nie wolno prowadzić Pojazdu.

5.7. Użytkownik będzie ponosić odpowiedzialność za szkody poniesione przez Spółkę w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem jego obowiązków wynikających z niniejszych Warunków.

5.8. Użytkownik nie ponosi odpowiedzialności za zużycie Pojazdu będące następstwem prawidłowego używania. Użytkownik niezwłocznie powiadomi Spółkę telefonicznie o awarii Pojazdu i będzie stosował się do instrukcji wydanych przez Spółkę.

5.9. W przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub utraty Pojazdu (w tym między innymi wskutek konfiskaty Pojazdu) lub jakichkolwiek akcesoriów Pojazdu (np. kluczyka do stacyjki) w okresie użytkowania Pojazdu wskutek zawinionego naruszenia Warunków przez Użytkownika, Użytkownik zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Spółki kary umownej w kwocie wskazanej w Cenniku (kwota udziału własnego), jeżeli uszkodzenia i szkody nie zostaną pokryte przez towarzystwo ubezpieczeniowe ubezpieczające Pojazd. Spółka może dochodzić odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych. Jeżeli Cennik nie obejmuje rodzaju uszkodzenia/szkody spowodowanych przez Użytkownika, Użytkownik będzie zobowiązany do zapłaty pełnego odszkodowania na rzecz Spółki na zasadach ogólnych.

5.10. Bez uszczerbku dla postanowień Warunków ubezpieczenia, w szczególnych przypadkach określonych poniżej, towarzystwo ubezpieczeniowe nabędzie prawo regresu wobec Użytkownika w zakresie łącznej sumy wypłaconego odszkodowania, jeżeli szkody w Pojeździe Spółki powstały wskutek zawinionego działania lub zaniechania Użytkownika. Przypadki, w których towarzystwo ubezpieczeniowe nabędzie prawo regresu wobec Użytkownika obejmować będzie następujące okoliczności:

5.10.1. jeżeli szkody w Pojeździe zostały spowodowane umyślnym działaniem lub zaniechaniem Użytkownika,

5.10.2. jeżeli szkody w Pojeździe zostały spowodowane podczas użytkowania go w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środków odurzających,

5.10.3. jeżeli szkody w Pojeździe powstały wskutek przekroczenia ograniczenia prędkości o co najmniej 30 km/h lub w przypadku popełnienia innego poważnego wykroczenia przeciwko zasadom ruchu drogowego,

5.10.4. jeżeli szkody w Pojeździe powstały, gdy Pojazd użytkowany był przez osobę niespełniającą wymagań sformułowanych w niniejszych Warunkach zaakceptowanych przez Spółkę i Użytkownika, to jest jeżeli kierowca nie jest uprawniony do prowadzenia Pojazdu,

5.10.5. jeżeli powstaną jakiekolwiek szkody w Pojeździe, a Użytkownik Pojazdu opuści miejsce wypadku komunikacyjnego przed przybyciem policji lub innych właściwych służb, jeżeli obecność wyżej wskazanych służb na miejscu wypadku komunikacyjnego jest wymagana zgodnie z treścią przepisów obowiązujących w Polsce;

5.10.6. jeżeli Pojazd został skradziony, uszkodzony lub zniszczony po tym, jak został pozostawiony z otwartymi szybami, szyberdachem lub niezablokowanymi drzwiami;

5.10.7. jeżeli szkody w Pojeździe powstały, gdy Pojazd użytkowany był przez obywatela innego państwa, na rzecz którego świadczone były Usługi określone w niniejszych Warunkach i okaże się, że Użytkownik nie posiadał ważnego prawa jazdy, a Spółka nie miała możliwości zweryfikowania ważności prawa jazdy;

5.10.8. jeżeli szkody w Pojeździe powstały w wyniku niezastosowania się do obowiązku przestrzegania zasad ruchu drogowego wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w tym obowiązku pozostawienia użytkowanego Pojazdu w sposób zapewniający bezpieczeństwo i w miejscu niezagrażającym bezpieczeństwu ruchu drogowego.

5.11. W przypadku odmowy przez towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaty odszkodowania lub obniżenia jego wysokości lub dochodzenia zwrotu wypłaconej kwoty odszkodowania od Spółki z uwagi na zawinione naruszenie Warunków przez Użytkownika, w szczególności w przypadkach wymienionych w punkcie 5.10 powyżej, Użytkownik zwolni Spółkę od odpowiedzialności z tytułu wszelkich poniesionych przez nią szkód.

5.12. Jeżeli w toku użytkowania Pojazdu stanie się on bardziej zabrudzony niż wynikałoby to z jego normalnego użytkowania (zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz) z przyczyn leżących po stronie Użytkownika, Użytkownik będzie zobowiązany do poniesienia opłat wskazanych z tego tytułu w Cenniku, a jeżeli takie opłaty nie zostały wskazane w Cenniku, Użytkownik będzie zobowiązany do poniesienia kosztów mycia i czyszczenia Pojazdu.

5.13. Jeżeli Pojazd zostanie odholowany lub założona zostanie na niego blokada wskutek nieprawidłowego zaparkowania Pojazdu w Okresie użytkowania lub też Pojazd zostanie skonfiskowany lub zatrzymany wskutek zawinionego naruszenia Warunków przez Użytkownika, Użytkownik będzie odpowiedzialny za odzyskanie Pojazdu i zobowiązuje się do zapłaty wszelkich kosztów spowodowanych tym zdarzeniem. Jeżeli Użytkownik nie odzyska pojazdu lub pozostawi go z blokadą założoną na koło, Spółka będzie uprawniona do dochodzenia od Użytkownika wyrównania szkód spowodowanych takim zdarzeniem.

5.14. Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Warunków ubezpieczenia przed rozpoczęciem Okresu użytkowania Pojazdu i zobowiązuje się do stosowania się do zasad ubezpieczenia sformułowanych przez wskazane w Warunkach ubezpieczenia towarzystwo ubezpieczeniowe, które ubezpieczyło Pojazd.

5.15. Spółka nie ponosi odpowiedzialności z tytułu naruszeń przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1260, z późn. zm.) oraz innych powszechnie obowiązujących aktów prawnych przez Użytkownika. Spółka nie ponosi odpowiedzialności z tytułu żadnych opłat, należności, grzywien, mandatów i kar nałożonych w związku z nieprawidłowym użytkowaniem Pojazdu przez Użytkownika. Użytkownik jest zobowiązany do pokrycia takich opłat, należności, mandatów, grzywien i kar i do przedłożenia odpowiednich dowodów albo wyjaśnień. W przypadku istnienia do tego uzasadnionej podstawy, dane osobowe Użytkownika dostępne Spółce mogą zostać przekazane odpowiednim służbom, organom publicznym lub komornikom dla celów zapłaty i egzekucji ww. należności.

5.16. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania odpowiedniego obowiązku nałożonego na Użytkownika na podstawie niniejszych Warunków lub innego naruszenia wskazanego w Cenniku, na wniosek Spółki Użytkownik zapłaci na rzecz Spółki kare umowną w kwocie określonej w Cenniku za dane naruszenie, chyba że szkody nie powstały z winy Użytkownika. Spółka może dochodzić odszkodowania przewyższającego kwotę kar umownych wskazanych w Cenniku.

5.17. Jeżeli Spółka nie zapewni prawidłowego świadczenia Usług na rzecz Użytkownika zgodnie z zapisami niniejszych Warunków tj. Pojazd nie będzie znajdował się na wskazanym Parkingu lub też nie będzie znajdował się w odpowiednim stanie technicznym i nie będzie nadawał się do użytku, po powiadomieniu Spółki przez Użytkownika drogą telefoniczną o tym fakcie, Spółka zobowiązuje się, wedle uznania Użytkownika, do (1) pokrycia kosztów poniesionych przez Użytkownika z tytułu przejazdu taksówką, w wysokości uzgodnionej telefonicznie i nieprzekraczającej kwoty wskazanej w Cenniku (za zgodą Użytkownika koszty takie zostaną pokryte poprzez przyznanie odpowiedniego rabatu na użytkowanie Pojazdu w przyszłości w kwocie wskazanej w Systemie elektronicznym) albo (2) zapewnienia Użytkownikowi innego Pojazdu w czasie nieprzekraczającym 1 (jednej) godziny.

5.18. Spółka będzie zobowiązana do naprawienia szkód wynikających z niewykonania lub nienależytego wykonania jej obowiązków wynikających z niniejszych Warunków, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest skutkiem okoliczności, za które Spółka nie ponosi odpowiedzialności.

5.19. Jeżeli Użytkownik nie jest w stanie prawidłowo korzystać z Usług Spółki, jest zobowiązany do powiadomienia Spółki o tym fakcie drogą mailową, telefoniczną lub na piśmie. W swojej reklamacji Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres email i opisać usterkę/problem, którego dotyczy reklamacja. W takim przypadku podjęte zostaną próby rozstrzygnięcia sporu drogą polubownego wzajemnego porozumienia między stronami na podstawie wszystkich informacji przekazanych przez Użytkownika i dostępnych Spółce. Spółka podejmie starania w celu udzielenia odpowiedzi na reklamację Użytkownika w możliwie krótkim terminie, a w każdym przypadku nie później niż w terminie 30 dni od daty otrzymania reklamacji. Wszelkie spory i nieporozumienia między Stronami, które nie zostaną rozstrzygnięte w wyżej opisany sposób będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo i rzeczowo sąd powszechny w Polsce.

5.20. Kwota zwrócona Użytkownikowi przez Spółkę zgodnie z ustaleniami między Stronami lub zasądzona przez sąd może być za zgodą Użytkownika uwzględniona w późniejszej fakturze wystawionej przez Spółkę lub innych późniejszych płatnościach.

5.21. Pojazdy mogą być użytkowane wyłącznie na terytorium Polski. Użytkowanie Pojazdu poza granicami Polski wymaga dokonania odpowiednich uprzednich uzgodnień pomiędzy Stronami.


VI. OGÓLNE ZASADY DOTYCZĄCE UŻYTKOWANIA POJAZDÓW


6.1. Użytkownik kierujący Pojazdem musi być trzeźwy i nie może znajdować się pod wpływem substancji psychoaktywnych. Użytkownikowi zabrania się prowadzić pojazdu, jeżeli jest chory lub zmęczony w stopniu niosącym ryzyko, że prowadząc Pojazd będzie stanowił zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Użytkownik nie może przekazywać Pojazdu innym osobom w celu jego prowadzenia. Podczas prowadzenia Pojazdu Użytkownik jest zobowiązany do stosowania się do wskazanych w jego prawie jazdy informacji o kategoriach pojazdów, do których prowadzenia jest uprawniony.

6.2. Użytkownik zobowiązuje się korzystać z Usług zgodnie z zasadami określonymi w niniejszych Warunkach i postępować w sposób, jakiego należy oczekiwać od odpowiednio ostrożnej, odpowiedzialnej i posiadającej odpowiednią wiedzę osoby. Podczas kierowania Pojazdem Użytkownik będzie zobowiązany do stosowania się do zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym określonych odpowiednimi powszechnie obowiązującymi w Polsce przepisami.

6.3. Użytkownik musi dokonać oględzin Pojazdu przed każdym jego uruchomieniem i upewnić się, że Pojazd nie nosi widocznych śladów usterek lub uszkodzeń. W przypadku wykrycia usterek lub uszkodzeń, Użytkownik jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Spółki telefonicznie lub drogą mailową.

6.4. Po zakończeniu jazdy, Użytkownik zobowiązany jest do odstawienia Pojazdu na Parking.

6.5. Użytkownik przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę na to, że odblokowanie i zablokowanie pojazdu (każda z tych procedur odrębnie) może zająć do 1 minuty z uwagi na transfer danych, a czas ten zostanie uwzględniony w cenie Usług jako czas świadczenia Usługi.

6.6. Użytkownik jest zobowiązany do zwrotu Pojazdu w stanie niepogorszonym względem tego, w którym otrzymał Pojazd, z wyłączeniem normalnego zużycia. Do normalnego zużycia Pojazdu nie będą zaliczać się:

6.6.1. części pęknięte, zniekształcone lub w inny sposób uszkodzone mechanicznie albo termicznie wskutek nieprawidłowego użytkowania;

6.6.2. niesprawne urządzenia i mechanizmy;

6.6.3. wgniecenia w karoserii, pęknięcia w lakierze i wyraźne zadrapania (gdzie warstwa lakieru jest uszkodzona do warstwy podkładu);

6.6.4. zdarcie warstwy lakieru wskutek intensywnego mycia lub czyszczenia pojazdu;

6.6.5. niskiej jakości naprawy lub usterki spowodowane naprawą;

6.6.6. pęknięcia szyb i karoserii wskutek nieprawidłowego użytku;

6.6.7. zadrapania szyb i karoserii wskutek nieprawidłowego użytkowania lub czyszczenia Pojazdu;

6.6.8. uszkodzenia wnętrza, takie jak przypalone albo zaplamione siedzenia, pęknięte części plastikowe deski rozdzielczej albo pokrywy bagażnika, dźwigni otwarcia szyb itp.;

6.6.9. uszkodzenia geometrii karoserii.

6.7. Samochodowe systemy audio-informacyjne synchronizują się z urządzeniami mobilnymi za pośrednictwem Bluetooth i przechowują szereg danych, takich jak dzienniki lokalizacji, a także informacje z pokładowych systemów do przeglądania stron internetowych, wykonywania połączeń telefonicznych lub przesyłania muzyki. Użytkownik, który podłączył urządzenie mobilne do pojazdu po zakończeniu korzystania z pojazdu, jest zobowiązany do przywrócenia ustawień fabrycznych samochodu w celu usunięcia danych Użytkownika przesłanych z urządzenia mobilnego. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikłe z niezastosowania się użytkownika do powyższego obowiązku.

6.8. W przypadku awarii Pojazdu, zaświecenia się lampek ostrzegawczych na desce rozdzielczej, pojawienia się podejrzanych zewnętrznych lub wewnętrznych dźwięków lub niemożności dalszego bezpiecznego użytkowania Pojazdu, Użytkownik jest zobowiązany do niezwłocznego zaprzestania użytkowania Pojazdu i powiadomienia Spółki o tym fakcie drogą telefoniczną, a następnie oczekiwania na dalsze instrukcje od Spółki.

6.9. W przypadku uszkodzenia Pojazdu wskutek wypadku komunikacyjnego lub innych okoliczności, Użytkownik zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Spółkę o wszelkich takich zdarzeniach, powiadomić odpowiednie służby (policję, straż pożarną itp.) w razie takiej konieczności (tj. w razie wypadku komunikacyjnego albo podejrzenia popełnienia przestępstwa), wypełnić oświadczenie dotyczące wypadku komunikacyjnego i wykonać wszelkie inne niezbędne czynności celem zapobieżenia lub ograniczenia potencjalnych szkód w Pojeździe, na osobach lub w mieniu.

6.10. Użytkownik będzie zobowiązany do zapewnienia, że Pojazd nie będzie dalej użytkowany w przypadku jego awarii, jeżeli dalsze użytkowanie Pojazdu może spowodować dalsze uszkodzenia lub zagrozić bezpieczeństwu ruchu drogowego.

6.11. Jeżeli Użytkownik dopuści się opóźnienia w odstawieniu Pojazdu powyżej ustalonego maksymalnego czasu użytkowania Pojazdu, podlegać będzie karze za opóźnienie wskazanej w Cenniku, a także opłacie za Usługi obliczonej zgodnie z rozdziałem VIII Warunków i Cennikiem.

6.12. Spółka będzie uprawniona do instalacji blokad alkoholowych, to jest alkomatów uniemożliwiających uruchomienie Pojazdu. Jeżeli Użytkownik spożywał alkohol, zapłon Pojazdu może zostać zablokowany po dmuchnięciu przez Użytkownika w alkomat, a Usługa nie będzie wykonana. Jeżeli Użytkownik nie spożywał alkoholu, Pojazd zostanie uruchomiony, a Usługa będzie wykonywana na rzecz Użytkownika w normalny sposób.



VII. ZASADY DOTYCZĄCE UŻYTKOWANIA POJAZDÓW


7.1. PROCEDURA REZERWACJI POJAZDÓW

7.1.1. Przed rozpoczęciem podróży należy zarezerwować Pojazd. Rezerwacja Pojazdu dokonywana jest przy użyciu Aplikacji mobilnej. Pojazd może zostać zarezerwowany od wskazanego czasu do chwili spodziewanego rozpoczęcia użytkowania Pojazdu. Czas rezerwacji zostanie wskazany dla każdego Pojazdu w chwili dokonania rezerwacji. Celem dokonania rezerwacji należy przeprowadzić następujące czynności:

7.1.1.1. zalogować się do Systemu elektronicznego;

7.1.1.2. wybrać Pojazd;

7.1.1.3. potwierdzić rezerwację Pojazdu.

7.1.2. Na ekranie Aplikacji mobilnej Użytkownika wygenerowane zostanie potwierdzenie rezerwacji.

7.1.3. Użytkownik może rozpocząć użytkowanie Pojazdu w podanym limicie czasu, który zostanie wskazany dla każdego Pojazdu po jego rezerwacji i będzie liczony od momentu potwierdzenia rezerwacji; w przeciwnym wypadku rezerwacja zostanie automatycznie anulowana w Systemie elektronicznym. W przypadku wybrania przedłużonej rezerwacji Pojazdu i upływu okresu wstępnej rezerwacji przed rozpoczęciem użytkowania Pojazdu, rezerwacja zostanie automatycznie przedłużona na opłacony okres rezerwacji wybrany w Aplikacji mobilnej. Jeżeli Użytkownik nie rozpocznie użytkowania Pojazdu w wybranym i opłaconym czasie rezerwacji po upływie wstępnego okresu rezerwacji, przedłużona rezerwacja zostanie automatycznie anulowana w Systemie elektronicznym. Użytkownik będzie zobowiązany do uiszczenia opłaty za wybrany przedłużony czas rezerwacji według stawek za Usługi wskazane w Cenniku.

7.1.4. Okres użytkowania Pojazdu, za który Użytkownik zobowiązuje się uiścić opłatę, rozpoczyna bieg z chwilą odblokowania Pojazdu zarezerwowanego dla Użytkownika w systemie i będzie rejestrowany w minutach do chwili odstawienia Pojazdu na Parking, na który ma zostać zwrócony oraz jego zablokowania (za wyjątkiem przypadków, gdzie wybrana została przedłużona rezerwacja).


7.2. PROCEDURA UŻYTKOWANIA POJAZDU

7.2.1. Po przybyciu do lokalizacji zarezerwowanego Pojazdu, Użytkownik wybiera komendę “odblokuj Pojazd” na ekranie Aplikacji mobilnej.

7.2.2. Użytkownik jest zobowiązany do dokonania oględzin Pojazdu (zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz) celem upewnienia się, że Pojazd nie posiada widocznych uszkodzeń, a także do sprawdzenia, czy wszystkie elementy wyposażenia Pojazdu i akcesoria (kluczyki do stacyjki, karta paliwowa i dokumenty Pojazdu) znajdują się na swoim miejscu, a także do niezwłocznego powiadomienia Spółki o wszelkich wykrytych niezgodnościach, drogą telefoniczną pod numerem +48 732 083 232 albo mailową na adres info@citybee.pl. Jeżeli wyraźnie widoczne uszkodzenia zostały już oznaczone pomarańczową etykietą stwierdzająca, że uszkodzenia zostały już zgłoszone, ponowne powiadamianie Spółki nie jest konieczne.

7.2.3. Celem rozpoczęcia użytkowania Pojazdu, należy go uruchomić przy użyciu kluczyka do stacyjki znajdującego się w Pojeździe. Jeżeli Pojazd nie wymaga użycia kluczyka, należy uruchomić go naciskając odpowiedni przycisk, trzymając jednocześnie naciśnięty pedał hamulca.

7.2.4. W przypadku dokonania tymczasowego postoju, należy zamknąć Pojazd i ponownie go otworzyć używając kluczyka.

7.2.5. Po zakończeniu użytkowania Pojazdu, Użytkownik zobowiązany jest do jego odstawienia na wskazany Parking (z wyłączeniem niektórych modeli Pojazdów wskazanych na Stronie internetowej i w Aplikacji mobilnej, które należy odstawić na ten sam Parking, z którego Użytkownik zabrał Pojazd).

7.2.6. Maksymalny okres użytkowania Pojazdu wynosi 7 dni. Jeżeli Użytkownik nie odstawi Pojazdu po upływie 7 dni od daty rozpoczęcia jego Użytkowania, Spółka w każdym wypadku powiadomi policję o kradzieży Pojazdu i będzie uprawniona do zablokowania zapłonu Pojazdu. Jeżeli Użytkownik spodziewa się, że maksymalny Okres użytkowania Pojazdu zostanie przekroczony, jest zobowiązany powiadomić o tym Spółkę nie później niż na dwie godziny przed upływem maksymalnego okresu użytkowania. Maksymalny okres użytkowania Pojazdu może zostać przedłużony w drodze odrębnego wzajemnego porozumienia między Stronami.

7.2.7. Po odstawieniu Pojazdu na Parking, Użytkownik będzie zobowiązany do umieszczenia kluczyka do Pojazdu w schowku lub uchwycie na kubek, sprawdzenia czy w Pojeździe nie zostały pozostawione żadne rzeczy osobiste i czy dokumenty, elementy wyposażenia i akcesoria Pojazdu zostały na swoim miejscu.

7.2.8. Użytkownik jest zobowiązany do odstawienia Pojazdu na Parking i zaparkowania go w miejscu, w którym będzie dostępny dla kolejnej osoby. W szczególności zabrania się parkowania Pojazdów:

7.2.8.1. w lokalizacjach ogrodzonych barierami (z wyłączeniem specjalnych miejsc parkingowych znajdujących się na lotniskach, oznaczonych w Aplikacji mobilnej);

7.2.8.2. na parkingach podziemnych;

7.2.8.3. na prywatnych posesjach.

7.2.9. Po opuszczeniu Pojazdu, Użytkownik wybiera komendę “zablokuj Pojazd” na ekranie Aplikacji mobilnej. Po opuszczeniu Pojazdu, Użytkownik musi upewnić się, że Pojazd jest zamknięty na klucz, wszystkie szyby i szyberdachy są zamknięte, a wszystkie akcesoria Pojazdu zostały pozostawione w jego wnętrzu.


7.3. PALIWO

7.3.1. W każdym pojeździe znajduje się karta paliwowa. Karty stanowią własność Spółki. Korzystanie z karty paliwowej do tankowania Pojazdu jest uwzględnione w opłacie za Usługę uiszczaną przez Użytkownika na rzecz Spółki na podstawie niniejszych Warunków, co oznacza, że nie zostaną doliczone z tego tytułu żadne dodatkowe opłaty.

7.3.2. Zabrania się używania Karty paliwowej do tankowania paliwa do innych pojazdów lub kanistrów. W przypadku naruszenia przez Użytkownika wyżej wskazanego zakazu, Spółka będzie uprawniona do zgłoszenia na policję przywłaszczenia paliwa, a Użytkownik będzie zobowiązany do pokrycia szkód poniesionych przez Spółkę z tytułu takiego nieuprawnionego użycia paliwa.

7.3.3. Użytkownik jest zobowiązany przechowywać Kartę paliwową w bezpiecznym miejscu i pozostawić ją w Pojeździe po zakończeniu jego użytkowania, a w przypadku utraty Karty paliwowej zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Spółkę. Jeżeli utrata Karty paliwowej nastąpiła z winy Użytkownika, będzie on zobowiązany do pokrycia szkód poniesionych przez Spółkę z tego tytułu.

7.3.4. Do tankowania Pojazdu używać można wyłącznie Karty paliwowej znajdującej się w tym Pojeździe.

7.3.5. W przypadku spadku zapasu paliwa w Pojeździe poniżej 1/4 pojemności zbiornika, Użytkownik zobowiązuje się do napełnienia zbiornika Pojazdu na najbliższej stacji benzynowej prowadzonej przez podmiot, który wydał Kartę paliwową. Kod PIN Karty paliwowej znajdować się będzie na karcie.


7.4. INNE WARUNKI UŻYTKOWANIA POJAZDÓW

7.4.1. Użytkownik jest zobowiązany do zapewnienia, że Pojazdy użytkowane będą zgodnie z ich przeznaczeniem, z uwzględnieniem procedury określonej w niniejszych Warunkach, zaleceń i instrukcji obsługi producenta określonych w instrukcji korzystania z Pojazdu sporządzonych przez producenta i znajdujących się w Pojeździe oraz instrukcji w formie wideo dostępnych na Stronie internetowej, a także zgodnie z wymogami przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1260, z późn. zm.) i innych obowiązujących aktów prawnych.

7.4.2. Użytkownik nie jest uprawniony do korzystania z Pojazdu celem uczestnictwa w wyścigach ani w żadnych innych podobnych czynnościach związanych ze sportem lub wyścigami, wykorzystywania go w charakterze pojazdu szkoleniowego, do przekraczania dopuszczalnej ładowności Pojazdu, korzystania z Pojazdu w celach, do których nie jest przystosowany oraz korzystania z Pojazdu dla celów wykonywania działań zabronionych na podstawie przepisów aktów prawnych obowiązujących w Polsce.

7.4.3. Użytkownik jest zobowiązany do zapewnienia, że w Pojazdach nie będzie palony tytoń, a w przypadku przewozu zwierząt w Pojeździe, muszą one znajdować się w specjalnie do tego celu przeznaczonych transporterach. Jeżeli osoby podróżujące Pojazdem będą palić tytoń lub w Pojeździe przewożone będą zwierzęta poza specjalnie do tego celu przeznaczonymi transporterami albo naruszone zostaną procedury określone w instrukcjach użytkowania Pojazdu sporządzonych przez producenta i znajdujących się w Pojeździe, użytkownik będzie zobowiązany do zapłaty kar umownych wskazanych w Cenniku. Spółka będzie uprawniona do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych.

7.4.4. Użytkownik jest zobowiązany do zapewnienia, że w przypadku zaparkowania Pojazdu, również na krótki okres, wyłączone zostaną światła i odtwarzacz, szyby i szyberdach zostaną zamknięte, a wszystkie zamki zostaną zablokowane.

7.4.5. Z zastrzeżeniem postanowienia punktu 6.7 powyżej, Użytkownikowi zabrania się wykonywania jakichkolwiek czynności mających na celu odczytanie, skopiowanie, zmianę lub skasowanie danych w systemie Pojazdu oraz podejmowania prób takich działań.

7.4.6. Użytkownik zobowiązuje się do zaparkowania Pojazdu na Parkingu po zakończeniu podróży. Użytkownik upewni się, że Pojazd nie został zaparkowany w miejscu zarezerwowanym dla osób trzecich, a także nie pozostawi Pojazdu w miejscu, w którym parkowanie jest zabronione zgodnie ze wskazaniami pionowych lub poziomych znaków drogowych. Na Użytkowniku spoczywa odpowiedzialność za naruszenia przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1260, z późn. zm.) i innych obowiązujących aktów prawnych (w tym prawa miejscowego) w związku z zaparkowaniem Pojazdu w miejscu niedozwolonym.

7.4.7. Użytkownik samodzielnie pokrywać będzie koszty parkowania Pojazdu na płatnych parkingach w Okresie użytkowania Pojazdu.


VIII. WARUNKI ROZLICZEŃ


8.1 Użytkownik zapłaci Spółce opłaty za Usługę zgodnie z Cennikiem obowiązującym w chwili użytkowania Pojazdu.

8.2 Użytkownik zapłaci Spółce opłatę za Usługę za każdy kilometr przejechany przez Pojazd powyżej liczby darmowych kilometrów uwzględnionej w cenie za jedną minutę użytkowania Pojazdu zgodnie z Cennikiem obowiązującym w chwili użytkowania Pojazdu. Opłata za usługę zostanie obliczona przez pomnożenie liczby kilometrów przejechanych przez Pojazd nieuwzględnionych w cenie najmu przez stawkę za jeden kilometr wskazaną w Cenniku. Odległość przejechana przez Pojazd zostanie zaokrąglona w górę do pełnego kilometra.

8.3 Spółka wedle własnego uznania uprawniona jest do udzielenia Użytkownikowi limitu kredytowego na usługi, to jest maksymalnej dopuszczalnej kwoty zadłużenia wobec Spółki z tytułu świadczenia Usług na rzecz Użytkownika. Spółka będzie wyłącznie uprawniona do zmiany wyżej wskazanego limitu kredytowego, jego anulowania, zmniejszenia lub zwiększenia w każdej chwili.

8.4 Użytkownik jest zobowiązany do powiązania jego karty płatniczej z jego osobistym kontem elektronicznym. Użytkownik jest uprawniony do powiązania więcej niż jednej karty płatniczej i wyboru karty, która zostanie użyta do zapłaty za Usługi przed rozpoczęciem każdej podróży. Karta płatnicza powiązana z kontem elektronicznym musi umożliwić automatyczne pobieranie środków z konta Użytkownika powiązanego z kartą. Po osiągnięciu kwoty wskazanej w Cenniku, należność za wykonane usługi zostanie automatycznie pobrana z wyżej wskazanej karty. Jeżeli kwota wskazana w Cenniku nie zostanie osiągnięta do końca bieżącego miesiąca, kwota naliczonych opłat za Usługi zostanie automatycznie pobrana w ostatnim dniu bieżącego miesiąca.

8.5 W przypadku udanego pobrania kwoty należnej za Usługi wykonane podczas bieżącego miesiąca zgodnie z opisaną w niniejszym rozdziale procedurą, Użytkownikowi nie zostanie wystawiona faktura VAT. Użytkownik jest uprawniony do wystąpienia o wystawienie faktury VAT poprzez zwrócenie się do Spółki drogą mailową na adres info@citybee.pl w terminie 10 dni roboczych od daty pobrania środków z wyżej wskazanej karty.

8.6 Użytkownik jest uprawniony do podania danych na potrzeby odbioru faktur VAT w jego koncie elektronicznym, obok powiązanej karty płatniczej (lub jednej z powiązanych kart). W takim wypadku, po wybraniu dla celów rozliczeń karty płatniczej, dla której wskazano dane do faktury VAT, faktura VAT zostanie przesłana po każdej podróży dokonanej przez Użytkownika (po zwrocie Pojazdu na Parking i jego zablokowaniu), na adres email podany przez Użytkownika. Płatność dokonana z tytułu usług zostanie zafakturowana na odbiorcę faktury VAT.

8.7 W przypadku niemożności pobrania środków lub niewystarczającej ilości środków na karcie, kolejna podróż przy użyciu Pojazdu (lub jego rezerwacja) będzie niemożliwa do czasu dokonania zapłaty i pełnego rozliczenia wszystkich naliczonych płatności zgodnie z Warunkami i Cennikiem.

8.8 W przypadku nierozliczenia się przez Użytkownika z wykonanych Usług do ostatniego dnia bieżącego miesiąca (tj. w przypadku gdy łączna kwota opłat za Usługi nie zostanie automatycznie pobrana w ostatnim dniu bieżącego miesiąca), Spółka wystawi fakturę VAT na Usługi wykonane w ciągu tego miesiąca na podstawie danych dostępnych w Systemie elektronicznym i Systemie Pojazdu i prześle ją Użytkownikowi drogą mailową w terminie do 5 (piątego) dnia roboczego miesiąca następującego po miesiącu, za który należna jest opłata za Usługi. Użytkownik jest uprawniony do uzyskania wglądu w wystawione faktury na jego koncie elektronicznym w Aplikacji mobilnej lub na Stronie internetowej. Jeśli rozliczenie nie natąpiło automatycznie, Użytkownik jest zobowiązany do rozliczenia opłat za Usługi za poprzedni miesiąc do 10 (dziesiątego) dnia miesiąca następującego po miesiącu, za który należna jest opłata za Usługi. Po otrzymaniu faktur, Użytkownik jest zobowiązany do sprawdzenia, czy dane podane w fakturach są prawidłowe i powiadomienia Spółki o ewentualnych nieprawidłowościach w terminie 5 (pięciu) dni roboczych. Użytkownik, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025, z późn. zm.) jest zobowiązany do wniesienia ewentualnych reklamacji dotyczących naliczonych opłat i informacji wskazanych na fakturach w terminie 5 (pięciu) dni od daty otrzymania faktury – w przypadku niewniesienia przez Użytkownika reklamacji w wyżej wskazanym terminie, przyjmuje się, że Użytkownik zaakceptował wystawioną fakturę oraz naliczone opłaty.

8.9 Jeżeli Użytkownik niebędący konsumentem wystąpi o ponowne wystawienie/korektę wystawionej mu faktury z przyczyn nieleżących po stronie Spółki (np. jeżeli Użytkownik poda nieprawidłowe dane lub faktura wystawiona dla osoby fizycznej ma zostać wystawiona dla osoby prawnej), naliczona zostanie dodatkowa opłata za ponowne wystawienie/korektę faktury zgodnie z Cennikiem.

8.10 Jeżeli Użytkownik nie otrzyma faktury drogą mailową w terminie wskazanym w punkcie 8.8 powyżej, Użytkownik zobowiązuje się do wystąpienia do Spółki o jej otrzymanie. Użytkownik będzie zawsze pobierał i sprawdzał wszystkie wystawione faktury logując się na swoje osobiste konto elektroniczne.

8.11 W przypadku braku terminowego rozliczenia się ze Spółką przez Użytkownika, Spółka będzie uprawniona do upoważnienia firmy windykacyjnej do przeprowadzenia czynności windykacyjnych lub dokonania przelewu swojej wierzytelności wobec Użytkownika na rzecz firmy windykacyjnej, co Użytkownik niniejszym przyjmuje do wiadomości i na co wyraża zgodę.

8.12 Użytkownik zobowiązuje się do zapłaty wszelkich kar umownych, zapłaty wszelkich odszkodowań i innych należności na rzecz Spółki w terminie 10 dni kalendarzowych od daty żądania zapłaty, chyba że z niniejszych Warunków wynika inny termin.

8.13 Użytkownik zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Spółki odsetek za opóźnienie w spełnieniu świadczenia pieniężnego w wysokości dwukrotności ustawowej stopy odsetek za opóźnienie w spełnieniu świadczenia pieniężnego zgodnie z art. 481 § 2 ustawy kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025, z późn. zm.) w stosunku rocznym.

8.14 Uiszczenie kar umownych lub odsetek za opóźnienie w spełnieniu świadczenia pieniężnego nie zwalnia Użytkownika z obowiązku pokrycia wszelkich innych szkód poniesionych przez Spółkę, które nie zostaną pokryte karą lub odsetkami. Nałożenie kar umownych przewidzianych niniejszymi Warunkami nie zwalnia Użytkownika z obowiązku wykonania obowiązków określonych w niniejszych Warunkach.

8.15 Jeżeli w toku korzystania z Usług Użytkownik osiągnie limit określony w Cenniku, Spółka będzie uprawniona do zażądania od Użytkownika zapłaty za dotychczasowy wynajem Pojazdu i Usługi wykonane przez Spółkę na rzecz Użytkownika przed upływem deklarowanego okresu użytkowania Pojazdu. Jeżeli Użytkownik nie zapłaci wyżej wskazanej kwoty w uzgodnionym terminie, będzie zobowiązany do odstawienia Pojazdu na parking i prawidłowego ukończenia użytkowania Pojazdu nie później niż w terminie jednej godziny od czasu otrzymania przedmiotowego żądania od Spółki, a jeżeli zakończenie użytkowania Pojazdu nie będzie możliwe w tym terminie – w odpowiednim terminie uzgodnionym wzajemnie między Stronami. Jeżeli Użytkownik nie dokona rozliczenia lub nie odstawi Pojazdu na Parking, Spółka będzie uprawniona do zablokowania Użytkownikowi dostępu do Systemu elektronicznego i zablokowania możliwości korzystania z Pojazdu (zablokowania zapłonu) do chwili uiszczenia przez Użytkownika kwoty naliczonej z tytułu wykorzystanych Usług, a także do zgłoszenia bezprawnego przywłaszczenia Pojazdu na policję.

8.16 W przypadku korzystania przez Użytkownika z Pojazdu przez okres przekraczający 1 (jeden) dzień, Spółka będzie uprawniona do rozpoczęcia pobierania opłat za Usługi obliczonych zgodnie z Cennikiem obowiązującym w chwili dokonania rezerwacji z karty płatniczej powiązanej z kontem Użytkownika w Systemie elektronicznym co 24 (dwadzieścia cztery) godziny.

8.17 Spółka jest uprawniona do zawieszenia świadczenia Usług na rzecz Użytkownika, anulowania podróży (lub rezerwacji) Użytkownika i zablokowania Użytkownikowi dostępu do Systemu Elektronicznego, jeżeli Użytkownik nie będzie stosował się do postanowień niniejszych Warunków. Nadto, w takim przypadku, Spółka będzie uprawniona do zażądania od Użytkownika odstawienia Pojazdu na najbliższy Parking w odpowiednim terminie wskazanym przez Spółkę. Jeżeli Użytkownik nie wyrazi na to zgody lub nie wykona żądania Spółki w terminie wskazanym przez Spółkę, Spółka będzie uprawniona do zablokowania Użytkownikowi dostępu do Systemu elektronicznego lub zablokowania możliwości korzystania z Pojazdu (zablokowania zapłonu) i uniemożliwienia Użytkownikowi dalszego użytkowania Pojazdu; pracownik Spółki będzie również uprawniony do odebrania Pojazdu bez udziału Użytkownika.


IX. ZAPISY KOŃCOWE


9.1 Niniejsze Warunki wchodzą w życie względem Użytkownika od momentu potwierdzenia przez niego zapoznania się z nimi w chwili rejestracji Użytkownika w Aplikacji mobilnej.

9.2. Spółka będzie uprawniona do dokonywania zmian w niniejszych Warunkach i w Cenniku, powiadamiając o tym z wyprzedzeniem 7 (siedmiu) dni kalendarzowych na swojej Stronie internetowej i w Aplikacji mobilnej oraz przesyłając Użytkownikom zawiadomienie drogą mailową. Zmiany nie mogą naruszać praw Użytkowników wynikających z Usług wykonanych przed wejściem w życie zmian.

9.3. Jeżeli po wejściu w życie zmian w Warunkach lub Cenniku, o których Użytkownik zostanie powiadomiony zgodnie z procedurą opisaną w punkcie 9.2 niniejszych Warunków, Użytkownik kontynuował będzie korzystanie z Pojazdów na podstawie niniejszych Warunków, przyjmować się będzie, że Użytkownik zaakceptował zmiany dokonane przez Spółkę w Warunkach lub Cenniku. Jeżeli Użytkownik nie zaakceptuje wyżej wskazanych zmian, będzie zobowiązany do odstawienia Pojazdu na Parking i prawidłowego zakończenia podróży Pojazdem, niekorzystania z Usług opisanych w niniejszych Warunkach po terminie wejścia w życie nowych Warunków i rezygnacji z dalszego korzystania z Usług świadczonych przez Spółkę drogą powiadomienia przesłanego Spółce pocztą mailową.

9.4. Spółka jest uprawniona do przeniesienia praw i obowiązków z umów łączących Spółkę i Użytkownika regulowanych niniejszymi Warunkami na rzecz dowolnej osoby trzeciej za powiadomieniem Użytkownika drogą mailową, co Użytkownik niniejszym przyjmuje do wiadomości i na co wyraża zgodę.

9.5 Zgodnie z art. 38 punkt 12 ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. z 2017 r., poz. 683, z późn. zm.), Użytkownik nie jest uprawniony do odstąpienia od umowy najmu łączącej Użytkownika i Spółkę.

9.6 Niniejsze Warunki podlegają prawu polskiemu i będą zgodnie z nim interpretowane. We wszelkich kwestiach nieuregulowanych niniejszymi Warunkami stosuje się postanowienia ustawy kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r., poz. 1025, z późn. zm.), ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2017 r., poz. 683, z późn. zm.) oraz innych odpowiednich powszechnie obowiązujących aktów prawnych.

9.7 Wszelkie spory wynikające z umów łączących Spółkę i Użytkownika regulowanych niniejszymi Warunkami lub w związku z nimi będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo i rzeczowo polski sąd powszechny.

9.8 W przypadku zaistnienia sporu ze Spółką, Użytkownik będący konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Dostęp do pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń możliwy jest między innymi poprzez arbitraż konsumencki działający w ramach Inspekcji Handlowej. Użytkownik może również zgłosić się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub innych organizacji konsumenckich, takich jak Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, Europejskie Centrum Konsumenckie, w sposób ustalony przez te organizacje.